ПРАДМЕТНАЕ АСЯРОДДЗЕ ДЛЯ ДЗЯЦЕЙ ДОМА
Сем'і жывуць у розных кватэрных умовах і таму маюць розныя магчымасці для арганізацыі дзіцячага кутка дома. Цалкам натуральна, што дзіця павінна асвойваць ўсю прастору кватэры, іншымі словамі, дзейнічаць, гуляць і ў ваннай пакоі, і ў пярэднім пакоі і на кухні. Але ў яго павінна быць і сваё прастора, абсталяванае з улікам яго псіхафізіялагічных асаблівасцяў і магчымасцяў.
"Ну-ка, люстэрка, скажы..."
Вельмі важна арганізаваць дзіцячае люстэрка, лепш трэльяж. Важна, таму што, як сцвярджаюць псіхолагі, людзі любяць сваё ўласнае адлюстраванне, дзеці дашкольнага ўзросту асабліва. І мы раім даць ім такую магчымасць. А з дапамогай трэльяжа дзіця можа і павінен убачыць сябе з боку, г. зн. у профіль. Гэта, калі хочаце, адаптацыя свайго знешняга выгляду да сабе самому, што надзвычай важна (жыць у ладу з самім сабой). На палічцы побач добра змясціць маленькае люстэрка з ручкай. Яно дапаможа малому бачыць сябе ззаду. Акрамя таго, на палічцы мы рэкамендуем раскласці расчоскі і набор дзіцячай касметыкі. У дадзеным выпадку набор грабянцоў і касметыкі вызначаецца падлогай дзіцяці.
"Мяшочак добрых спраў"
У наш імклівы век, час рынкавай эканомікі, час рэзкіх кантрастаў навакольнага нас жыцця як бы нам з вамі не спазніцца зрабіць самае галоўнае-закласці ў дзецях насенне дабрыні. На жаль, цяпер добрыя пачуцці становяцца дэфіцытнымі, назіраецца рэгрэсія, што пацвярджаецца даследаваннямі. Прапануем вам ўзяць мяшочак. Звычайны, але сімпатычны, з яркай аплікацыяй або вышыўкай. І побач паставіць скрыначку з каменьчыкамі, ракавінкамі, дробнымі прадметамі. За кожнаю зробленаю добрую справу ў мяшочак змяшчаецца дробны прадмет, а вынікі падводзяцца ў суботу або нядзелю, г. зн. штотыдзень.
Галоўнае ў гэтым выпадку-умела кіраваць працэсам, не выкарыстоўваць мяшочак, як сродак паводзін дзіцяці напаказ. А добрых спраў дашкольнік можа здзейсніць нямала: падзяліцца прыгожай цукеркай, даць пагуляць цацкай таварышу, дапамагчы бабулі, маме, пашкадаваць кацяняці, паліць кветкі. Галоўнае-своечасова заўважыць і падтрымаць дзіця, пахваліць яго, пацалаваць, паціснуць руку ў суботу, калі вы разам падлічыце, колькі ў яго каменьчыкаў назапасілася ў мяшочку.
"Дзіцячая лабараторыя-гэта сур'ёзна»
Дзіця сам па сабе даследчык. Вельмі часта ён ламае цацку, распранае ляльку, каб паглядзець, даследаваць прадмет, які трапіў да яго ў рукі. І амаль заўсёды атрымлівае заўвагу ад дарослых, якое, як правіла, застаецца без станоўчых наступстваў, так як праз некаторы час дзіця зноў будзе даследаваць. Гэту з'яву трэба ўсяляк падтрымліваць. Прасцей і карысней стварыць элементарную дзіцячую лабараторыю, г. зн. сабраць у скрыначцы або на палічцы патрэбныя для дзіцячага даследавання прадметы: магніты, ужо не працуючыя тэлефоны, біноклі, павелічальныя шкла, мікрафоны, калькулятары і многае іншае (можа быць, тата дадасць што-небудзь, зыходзячы з інтарэсаў свайго дзіцяці). Арганізуючы гэтую лабараторыю, трэба ў абавязковым парадку ўводзіць новыя прадметы і паказваць спосабы дзеяння з імі, г. зн. што гэта такое, для чаго трэба, дзе і як выкарыстоўваецца. Ўводзіць прадметы лепш па аднаму праз дзве – тры тыдні.
"Шафа знаходак"
У гэтай шафе дзіця, а лепш, калі гэта будуць усе члены сям'і, прыносіць усё незвычайнае, што знаходзіць у навакольным свеце і прыродзе і можа быць цікавым для апісання, параўнання, выхавання назіральнасці. Гэта можа быць незвычайная корч, прыгожы лісточак, фанцік, каменьчык. Размовы вакол знаходак могуць весціся ў той жа дзень, а могуць быць, па ўзаемнай згодзе, адкладзеныя да выходных дзён. Важна толькі для падтрымання цікавасці даць дзецям план-задачу, да прыкладу:
Чым табе падабаецца гэты каменьчык?
На што ці каго ён падобны?
Давай разам прыдумаем чароўную гісторыю пра гэты каменьчык.
І, вядома, пастараемся цікава яго назваць.
У каго будзе самае цікавае назва, атрымлівае заахвочванне.
"Кнігі ў вашым доме"
Можна было б апусціць размову пра іх, калі б мы з вамі на этапе дашкольнага ўзросту ў поўнай меры выконвалі асноўную задачу развіцця цікавасці да кніг, спачатку разгляданне ілюстрацый, слуханне зместу, а затым і чытанне. І паралельна спрыялі б беражлівым адносінам да ўсіх кніжках, не толькі дзіцячым. Але такога, на жаль, няма. І не толькі бацькоўская у тым віна. Існуюць магутныя супернікі кніг-тэлевізар, тэлефон, кампутар.
У сувязі з гэтым, мы раім вельмі ўважліва і разборліва паставіцца да арганізацыі і падбору кніг дома. У поле зроку дзіцяці павінна знаходзіцца 3-5 кніжак з яркімі ілюстрацыямі і даступным для дзіцяці гэтага ўзросту зместам. Гэта, вядома, "цацкі" А. Барто "Воўк і сямёра казлянят", "Тры мядзведзя" "Рэпка" і т. д.
Добра праз два-тры тыдні абнаўляць кніжны рэпертуар, уводзячы па адной кнізе, прычым, з сюрпрызам або заахвочваннем ("сёння табе котачка даслала вельмі цікавую кніжку "Коткін дом" або "Мы з бабуляй вырашылі падарыць табе новую кніжку, бо ты іх любіш і беражэш").
разгарнуць » / « згарнуць